Leveringsvoorwaarden
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Zodra de bestelling is verzonden, ontvang je per e-mail de verzendbevestiging.
Levering aan huis: Via BPost/DPD
Hoe verloopt een bestelling?
Via je account en per email houden wij je zo goed mogelijk op de hoogte over het verloop van je bestelling.
Orderbevestiging per email
Op het moment dat je order succesvol is geplaatst, ontvang je per e-mail een orderbevestiging. Indien je na het bestellen geen orderbevestiging hebt ontvangen, controleer dan je spambox. De bestelling is ook terug te vinden in je account. In het geval dat de order hier niet terug te vinden is, neem dan contact op met de klantendienst
Verzendbevestiging per email
Bij bestelling van een fysiek product ontvang je, zodra het pakket verzonden is, een verzendbevestiging per e-mail.
In de verzendbevestiging staat het afleveradres waar je bestelling naar toe wordt gestuurd. Dit kan dan niet meer worden aangepast.
Kan ik het afleveradres van mijn bestelling nog aanpassen?
Zolang je order nog niet is verzonden is dat mogelijk via de klantendienst, dit met alle nodige gegevens, klantnaam, bestelnummer. Zodra je order is verzonden, kan het adres niet meer worden aangepast.
Wij adviseren het afleveradres zorgvuldig te kiezen. Voor aflevering bij een bedrijf is het belangrijk om duidelijk bedrijfsnaam en eventuele afdeling te vermelden in de extra adresregels.
Onverwachts iets nodig, wij zijn bereikbaar 7 dagen op 7 van 8u30 tot 19u30 via mail of telefonisch contact.
Hoeveel bedragen de verzendkosten?
Zie website, het staat genoteerd op de frontpagina. Kosten zijn ook zicht baar bij het afronden van uw bestelling in uw winkelmandje.
Je betaalt verzendkosten per bestelling, ook als de order in meerdere pakketten wordt geleverd.
Kan ik meerdere of verschillende orders combineren in een pakket?
Het is mogelijk om meerdere of verschillende bestellingen die besteld zijn op dezelfde dag of op verschillende dagen, gecombineerd te versturen.
Kan ik afleverdatum en aflevertijd zelf bepalen?
Het is niet mogelijk om zelf een afleverdatum of –tijdstip te bepalen.
Met welke transporteur wordt mijn bestelling verzonden?
Levering in principe op maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 18.00 uur. In het weekend wordt er niet afgeleverd. Tijdstip van bezorging is afhankelijk van het gekozen afleveradres.
Na elke poging word je geïnformeerd door de bezorger door middel van een bericht in de brievenbus.
Feestdagen; dagen waarop vervoerders niet afleveren.
De aflevering van je bestelling kan niet plaatsvinden op zon- en feestdagen. Feestdagen waarop de klantenservice niet open is en de vervoerders niet afleveren zijn: Pasen, Pinksteren, Kerst, Nieuwjaarsdag, Hemelvaart en Koninginnedag. Er kunnen nog andere lokale feestdagen zijn waarop er eventueel niet gewerkt of geleverd wordt.
Info.
Voor een annulering, adreswijziging of garantieaanvraag van je bestelling kun je altijd terecht bij de klantendienst alles wordt via mail beantwoord.
Zondag- en feestdagen zijn wij gesloten.
Wij zullen altijd ons best doen om uw vraag zo spoedig mogelijk te beantwoorden.
Hoe kies je een
Magicshine fietslicht?
Nu de technologie
razendsnel verbetert, komen er steeds meer nieuwe fiets specifieke producten op
de markt. De dagen dat lokale rijders ’s nachts met alleen hun campingkoplampen
over de thuispaden zouden trotseren, zijn allang voorbij nu nieuwe HELDERE en
HANDIGE lichten beschikbaar en betaalbaarder worden.
Fietsverlichting is er
in een reeks van merken, LED-types, mount-types, maten; noem maar op. Vaak stap
je een winkel binnen en merk je dat de muur bedekt is met gelijkaardige
producten van verschillende merken en prijzen. Hoe kies je degene die je nodig
hebt?
Nu is elke rijder
anders en, zoals bij alles over fietsen (is 26’ dood? Rij je met flats of
clipless? Hoge sokken?), zijn er individuele voorkeuren voor lichten.
Vanuit de winkel- en
rijervaring die door de jaren heen is opgedaan, kan men deze logica als starter
gebruiken en tot zeer goede conclusies komen over het type licht dat men nodig
heeft.
Zien versus gezien
worden
Het eerste dat moet
worden bepaald, is het type licht dat nodig is, wat kan worden beantwoord met
een simpele vraag: moet ik als rijder alleen worden gezien door inkomende
auto’s of andere weggebruikers, of moet ik echt zien waar ik naartoe wil gaan?
De eerste heeft een minder krachtig licht nodig dan dat laatste.
Het menselijk oog is
geëvolueerd om snel een bewegend doel te herkennen, en de snelheid waarmee een
object wordt gezien neemt toe als het object helder is, vandaar het gebruik van
een flitsend licht wanneer de zon ondergaat.
Zo zien weggebruikers
al van ver een flitsend licht.
Bovendien hoeven
lichten die gebruikt worden om gezien te worden niet de krachtigste te zijn,
omdat ze vooral de aandacht van een andere weggebruiker trekken en niet om ver
voor het voorwiel uit te kijken.
Als een rijder dus
alleen gezien hoeft te worden, kan hij een lamp kiezen met minder dan 1000
lumen, zoals een lamp uit de Magicshine ALLTY-serie.
De ALLTY is een
veelzijdige lichtserie met een bereik van 400 tot 2000 lumen.
De eerste uit de
serie, de ALLTY 400, is helder genoeg zodat hij bij gebruik vroeg wordt
opgemerkt door weggebruikers, waardoor de rijder zelfs overdag veilig is.
Voor meer kracht en
meer helderheid zullen de ALLTY 600 en 800 op nog grotere afstand worden gezien
met maximaal vermogen, en zullen ze de rijder een groter helderheidsbereik
bieden, zodat de fietser het licht kan afstemmen op de duur van de rit. Voor
langer woon- werkverkeer, stem je het licht af op een lager vermogen zodat het
langer meegaat.
Bovendien zijn de
ALLTy 1000, 1500, en 2000 zo helder dat als een rijder in het pikkedonker
verstrikt raakt, het licht een krachtige straal zal geven die ver genoeg voor
het voorwiel schijnt, zodat de fietser veilig terug naar huis kan keren zonder
al te veel te vertragen.
Als je als fietser nu
een licht nodig hebt om te kunnen zien, dan wordt een krachtiger licht
aanbevolen.
De belangrijkste reden
is dat hoe verder je voor het voorwiel ziet, hoe sneller je kunt rijden. Met
andere woorden, een licht dat niet krachtig genoeg is, zoals minder dan 1000
lumen, zal de weg niet ver genoeg kunnen verlichten om u inkomende obstakels
(kuilen, scheuren, eekhoorns, …) te laten zien wanneer u meer dan 20 km/u
rijdt. Vanzelfsprekend kan men genieten van koude ritten onder 20 km/u, waarbij
een lamp van 400 lumen heel goed voldoende vermogen zou kunnen bieden.
Lichten voor
verscheiden soorten ritjes
De volgende vraag in
het beslissingsproces is: Voor wat voor soort ritten heb ik dit licht nodig?
Het is duidelijk dat
iemand die op gloednieuwe bestrating rijdt, niet aan dezelfde uitdagingen wordt
blootgesteld als iemand die op natte, moeilijke paden mountainbiket. Als
zodanig, hoe uitdagender het terrein; hoe krachtiger en breder de straal zou
moeten zijn.
Straat fietsen
Over het algemeen heeft een wielrenner, zoals eerder vermeld, een lamp
met minimaal 1000 lumen nodig om de weg ver genoeg te verlichten zodat de
rijder een comfortabele snelheid kan aanhouden zonder blind te rijden.
De krachtigere ALLTY-modellen, die 1500 en 2000 lumen leveren, zullen
geweldig werk leveren voor het dagelijkse woon-werkverkeer of de informele rit
op de weg.
Hoe sneller men nu rijdt, hoe verder men vooruit moet kijken.
Bovendien is het bij het afdalen van een heuvel met 70+ km/u niet alleen
belangrijk om ver vooruit te kijken, maar voor de veiligheid moet men ver
genoeg langs de kant van de weg kunnen kijken om mogelijke ontsnappingslijnen
te zien en plotselinge obstakels te vermijden (zoals, je weet wel, alle
beestjes die de weg op de laatste seconde recht onder je stuur oversteken).
Je hebt vast ook wel eens gehoord van gravelrijden. Rijders op ruige
wegen 's nachts zullen zeker profiteren van meer vermogen en een bredere
lichtbundel, omdat je hierdoor in een natuurlijk tempo kunt blijven rijden,
zonder constant verrast te worden door een rots die uit de duisternis komt.
Hiervoor is de Magicshine MJ-serie perfect omdat deze niet één, maar
twee krachtige LED's heeft die een grotere lichtbundel bieden dan de
ALLTY-serie.
De MJ-serie is compacter en varieert van 1500 tot 4500 lumen -
waarschijnlijk genoeg om de barbecue na het rijden te verlichten voor een
tiental rijders.
Het voordeel van meerdere LED's is dat het niet alleen het licht
helderder maakt, maar ook een groter gebied verlicht, zodat de rijder tijdens
het rijden op natuurlijke wijze zijn perifere zicht kan gebruiken.
Mountainbiking
Wellicht het meest uitdagende type van rit, is mountainbiken de discipline waarvoor het krachtigste licht (om ver te zien) met zoveel mogelijk LED’s (om breed te zien) wordt aanbevolen met behulp van vorige argumenten.
De reden is dat er altijd obstakels binnenkomen en je meerdere lijnen en veilige vluchtroutes wilt kunnen zien. En als de rijder het hele pad en ver vooruit kan zien, zal de betere in staat zijn om de richting, positie op de fiets en snelheid of remmen aan te passen.Tijdens het rijden met een minder krachtig licht, zoals 1000 lumen is dat goed te doen, zal de berijder snelheid moeten verminderen en voorzichtiger moeten rijden. De Magicshine MONTEER-serie is het krachtigste licht in hun assortiment en biedt alle belangrijke kwaliteiten die nodig zijn voor mountainbiken: het vermogen is van 3500 tot 8000 lumen (kijk er alstublieft niet direct naar als het ingeschakeld) en ze hebben 5 ultrakrachtige LED's voor heldere en brede verlichting van het pad.
De ultieme primaire setup voor trailrijden 's nachts - het is bijna alsof het overdag is! De kwaliteiten van de MONTEER-serie houden daar echter niet op: dit zijn echte avonturenfietslampen, klaar om de zwaarste omstandigheden te trotseren.
De MONTEER-serie heeft een waterdichte behuizing met IPX 5-classificatie; in minder technische woorden de behuizing is bestand tegen lagedruk waterstraalspray, dus zelfs onder de stromende regen kun je absoluut een ritje maken.
Alle modellen hebben dezelfde 10.000 mAh-batterij, wat betekent dat het licht meer dan een dag aan blijft op minimaal vermogen - 32 uur bij 400 lumen voor bijvoorbeeld de MONTEER 8000. Bij maximaal vermogen kan men een looptijd verwachten vanaf 1,5 uur voor het 8000-model en hoger voor de andere modellen.
Grote batterijen hebben meestal een langzame oplaadtijd, maar de Magicshine MONTEER 10.000 mAh-batterij heeft slechts 9 uur nodig om volledig op te laden. Negen uur kan lang lijken, maar gezien de looptijd en helderheid van de MONTEER, zou je waarschijnlijk een plek moeten vinden waar de nacht donker genoeg is en lang genoeg om de batterij mogelijk leeg te maken.
Omdat Magicshine aan de rand van de technologie staat en luistert naar de behoeften van avontuurlijke rijders, hebben de batterijen een uitgangspoort, wat betekent dat ze kunnen worden gebruikt om je elektronische apparaten op te laden.
Dit maakt de MONTEER echt het perfecte meerdaagse avonturenlicht, omdat je geen andere batterij hoeft mee te nemen om je telefoon of GPS-apparaat op te laden.
Al met al is de Magicshine MONTEER je ultieme keuze voor een nachtkrijger als je geen compromissen wilt sluiten. De MONTEER-lampen zijn waanzinnig helder, handig en gaan bijna voor altijd mee. Zet hem op je stuur of op je helm, plaats de batterij op je frame of in je rugzak en ga gewoon een ritje maken! Houd er rekening mee dat hoe sneller je gaat, hoe verder je wilt kunnen zien om veilig te blijven.
Een ervaren rijder die 's nachts nonchalant naar huis rijdt met een snelheid van 50% overdag, zal het waarschijnlijk goed doen met een minder krachtig licht, terwijl als je op een e-bike bent en probeert om zoveel mogelijk ronden te rijden op onbekend terrein, je zeker nood hebt aan een krachtigere opstelling. Ik zou ook willen toevoegen dat je de kracht van je licht moet selecteren op basis van je vaardigheidsniveau en/of comfortzone.
Een meer ervaren rijder heeft betere reflexen dan een beginner, zodanig dat een beginner een krachtiger licht zou moeten overwegen. E-bike specifieke verlichting Daarover gesproken, hoewel ritten op e-bikes niet echt een soort rit op zich zijn, zoals E-racefietsen en E-mountainbikes, kunnen eigenaren van e-bikes misschien overwegen om e-bike-specifieke lampen te overwegen die direct aansluiten op de motor van de fiets.
Dit bespaart de noodzaak om de lichtbatterij te dragen voor een lichtere opstelling - erg handig! Magicshine heeft E-bike specifieke lampen, de ME-serie, die verkrijgbaar is in versies van 1000 en 2000 lumen. De ME lijkt erg op de MJ-serie en heeft 2 grote LED's en zal voldoende vermogen leveren voor de meeste typen wegritten. Bij E-mountainbiken kan een ME-lamp worden gecombineerd met een MJ- of MONTEER-lamp om een groter gebied te verlichten.
Afsluiter Ten slotte kan het handig zijn om een krachtiger licht te kiezen dan waarmee je zou kunnen rondkomen.
Waarom? Meer vermogen betekent grotere batterij. Een lamp brandt realistisch gezien ongeveer 1,5 tot 2 uur op maximaal vermogen, zodat als je langere ritten gaat maken, je minder stroom hoeft te gebruiken, zodat de batterij de hele rit meegaat. Een strategische keuze zou dan een lamp zijn die, bij gebruik op 75% of 50% vermogen, voldoende verlichting EN voldoende tijd geeft voor een lange rit plus een buffer van 30 minuten voor het geval dat.
Uiteindelijk vereist het maken van een goede keuze slechts een beetje besluitvorming:
• Omschrijf eerst uw wensen: zien of gezien worden
• Beschrijf vervolgens uw gebruik: casual op de weg, snel op de weg of gravelrijden, of mountainbiken
• Denk aan uw kruissnelheid, vaardigheidsniveau en comfortzone
• Kies ten slotte een lamp volgens uw budget Onthoud: hoe krachtiger, hoe helderder, hoe veiliger, hoe langer de looptijd.
Waarom je moet fietsen in het donker
1. Het maakt je dagen langer. ’s Nachts rijden doet de donkere avonden veel korter aanvoelen en is het beste tegengif voor het missen-van-de-zomer syndroom.
2. Het voelt alsof je dubbel zo snel gaat, ook al is dit niet het geval. De lichten creëren een nauw tunnelzicht dat je het gevoel geeft dat je langs de wegen vliegt aan lichtsnelheid.
3. De wegen voelen compleet nieuw aan ook al zijn ze dezelfde die je overdag in het weekend hebt bereden.
4. ’s Nachts fietsen lijkt de meest aangename manier om jouw fitheid op peil te houden.
5. Rijden in het donker maakt je een betere fietser. Je zicht is vernauwd door de dunne lichttunnel voor jou. Je zal hierdoor leren meer alert te zijn en sneller te reageren op obstakels.
6. Fietsen in het donker is leuk.
Als je een nieuwe nachtrijder bent, is het aangeraden om op je gewoonlijke routes te fietsen.
Een goed beeld hebben van de staat van de baan die je wilt bereiden kan helpen, maar je kan als alternatief ook een GPS gebruiken, of een kaart op jouw GSM.
Een partner hebben tijdens je nachtelijke uitje is een goed idee, zowel vanuit veiligheidsperspectief, maar ook is het de perfecte manier om nieuwe routes te verkennen met iemand die ze al kent.
Wat is er gebeurd met het frame van de mountainbike?
Dag Magicshiners,
Vandaag hebben we het over het frame van de mountainbike.
Voor het mountain frame materiaal van aluminiumlegering hoeven we alleen naar het laspunt te kijken om het materiaal te kennen, dat over het algemeen argon-booglassen is, omdat de lasnaden vergelijkbaar zijn met visschubben, ook wel visschublassen genoemd.
Voor het lassen van aluminiumlegeringen is handmatige verwerking niet eenvoudig, omdat aluminium gemakkelijk wordt geoxideerd wanneer het wordt blootgesteld aan zuurstof, dus het is gemakkelijk om aluminiumoxide te vormen, wat de technische moeilijkheid van het lassen verhoogt.
Omdat het eenvoudig is om laslakken te vormen, is gemakkelijker om belletjes te produceren tijdens het lassen.
Daarom moet de aluminiumoxidelaag tijdens het lassen worden verwijderd.
De kwaliteit van het lassen bepaalt of het frame een indicator kan worden van veiligheidstechnologie.
Bij argon-booglassen wordt een mengsel van helium en stikstof gebruikt om een lasverbinding te verkrijgen om het product te beschermen, zuurstof te verwijderen en het lasdoel te bereiken.
Er is ook een nieuwe lastechniek genaamd ‘vlaklassen’.
Er zijn geen lassporen te zien op het frame. De soort lasmethode ziet eruit alsof je nog niet eerder hebt gelast.
In feite wordt de laspositie na het lassen professioneel gepolijst.
Het is gewoon een bewerking, dus het lijkt alsof de gelaste verbinding erg glad is, alsof het niet is gelast, en is echt mooi.
Hoe het frame ook wordt behandeld of gepolijst, dit is enkel mogelijk als de veiligheid is gewaarborgd.
Wat we hier bedoelen is dat als je een frame koopt dat erg goedkoop is, je voorzichtig moet zijn, want het lassen van het frame bepaalt direct die belangrijke factor van veiligheid.
Sommige fabrieken van bekende merken gebruiken lasermachines om het lassen te inspecteren en u kunt zien of er tijdens het lasproces enkele operationele fouten zijn, zoals luchtbellen of onstabiel laswerk.
Het enige voordeel van die neppe en inferieure frames is dat de prijs erg goedkoop is, maar de nadelen zijn onuitsprekelijk.
Als we tijdens het rijden valse en inferieure frames gebruiken, is de kans groot dat er ongelukken gebeuren.